דיני עבודה ופיטורין

דיני עבודה ופיטורין נמנים עם תחום משפט העבודה האינדיבידואלי ומהווים תחום שעשוי להיות רלוונטי עבור כל אדם. לרוב, משרד עורכי דין מרדכי ואבי רסיוק מייצג אנשים פרטיים כנגד המעביד במקרים של הפרת זכויות, כגון פיצויי פיטורין, שכר עבודה, שעות נוספות, דמי הבראה, הפרשות לפנסיה, נסיעות, ימי חופשה ומחלה ועוד. כמו כן, המשרד עוסק בענייני הפרת זכויות נשים כמו פיטורין בזמן היריון או בחופשת לידה, זכויות עובדת בעת טיפולי פוריות וכיוצא בזה.

עורך דין דיני עבודה

הכרה ביחסי עובד-מעביד

למרות התפיסה המקובלת שיחסי עובד-מעביד רלוונטיים רק עבור שכירים, בפועל עשויים להתקיים יחסים כאלו בנסיבות אחרות. משרד עורכי דין מרדכי ואבי רסיוק הינו עו"ד לענייני עבודה מייצג בנוסף עצמאיים התובעים הכרה בקיומם של יחסי עובד-מעביד. מדובר במקרים בהם ה"עובד" לא קיבל תלוש שכר אלא הנפיק חשבוניות, אלא שבפועל, ועל פי המבחנים שנקבעו בפסיקה, הוא היה למעשה עובד לכל דבר.

לדוגמה: לאחרונה הגיש המשרד תביעה לבית הדין לעבודה להכרה ביחסי עובד-מעביד של קבוצת עובדים, שעבדו כמעסים במלון בים המלח במשך שנים רבות. הם הועסקו כ"פרילאנסרים" – ללא תלושי שכר, אלא תמורת חשבוניות שהם הנפיקו למלון. התיק התנהל בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

המבחן העיקרי לקיומם של יחסי עובד-מעביד בין התובע לבין המעביד הנתבע הוא מבחן ההשתלבות ,על שני פניו:

  • הפן החיובי – קיום "מפעל" יצרני לשירותים שפעולתו של התובע נחוצה לפעילות הרגילה שלו, ושהתובע מהווה חלק מהמערך הארגוני הרגיל של מקום העבודה.
  • הפן השלילי – כאשר התובע אינו בעל עסק עצמאי, במובן זה שהוא מהווה גורם חיצוני המשרת את המפעל מבחוץ.

בית הדין לעבודה מוסמך לדון בתביעות אלו, והוא זה שבוחן האם במהות מדובר היה בקשר של עובד-מעביד או לא.

מהפרת זכויות ועד להסכמים קיבוציים: תחומי עיסוק נוספים

עורך דין דיני עבודה עוסק במימוש של הדין החקוק, ובעיקר חקיקת המגן, בהסכם וביחסי עבודה ספציפיים. במסגרת זו הוא בוחן האם הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים נשמרו. במקרה של הפרה, יפעל עורך הדין במטרה להכין הסדר פשרה או לחלופין לייצג את מרשו במקרים המגיעים לפתחי הערכאות המשפטיות הרלוונטיות (בעיקר בתי הדין לעבודה).

חשוב להדגיש כי העיסוק של עו"ד דיני עבודה עשוי להיות ברמת הפרט, אבל גם במסגרות רחבות יותר. הדוגמה המובהקת היא משפטי העבודה הקיבוציים, הנחשבים למורכבים בכל קנה מידה עקב נושאים דוגמת חופש התאגדות, זכות שביתה, הסכמים קיבוצים, צווי הרחבה, ארגוני מעבידים ועוד.

חשוב להיעזר בעורך דין דיני עבודה

עו"ד דיני עבודה מסייע במקרים מגוונים הנוגעים לתחום. נקודת ההתחלה יכולה להיות החתימה על הסכם העסקה, בין אם בתור שכיר ובין אם כעצמאי, במסגרתו עובר עורך הדין על ההסכם המתגבש, מנהל משא ומתן מול המעסיק בסוגיות הבעייתיות ומבטיח שמרשו יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו על פי חוק. כאמור, במקרים רבים עורך הדין נכנס לתמונה כאשר מתבצעת הפרה של דיני עבודה בסיסיים, או לכל הפחות עולה חשש כזה.

העיסוק בתחום דיני העבודה ונזקי גוף דורש היכרות מלאה עם החוק וסעיפיו המגוונים, לצד היכרות עם תקדימים משפטיים חשובים. עורך הדין לכן מגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה במקרה משפטי נתון ומקצר את הדרך לקבלת מלוא הזכויות בצורה הפשוטה והמהירה ביותר האפשרית.

מה גובה שכר הטרחה של עורך דין דיני עבודה?

אנו עובדים בדרך כלל לפי אחוזים מתוך הפיצוי הסופי בתיק, לא כולל ערעור ולא כולל הוצאות אם ישנן. שיעור האחוז משתנה על פי המקרה הספציפי והסיכויים בכל תיק נתון.

עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
רוצים להתייעץ איתנו? אנחנו כאן עבורכם
אריה גורדז'י
קרא עוד
עובד מהירה, יעילה השקיפות מלאה. ממליץ מאוד אפילו על תיקים קטנים מטפל בהם בצורה טובה ביותר!
meir arzoun
קרא עוד
אבי אנושי מקצועי ורציני ממליץ מאוד.
M L
קרא עוד
עורך הדין הטוב ביותר שאני מכיר
Salman A.amrah
קרא עוד
עו"ד רסיוק אפשר לסמוך עליו כן ירבו כמותו
הקודם
הבא
דילוג לתוכן