תאונות בשטח ציבורי

הכוונה לתאונות המתרחשות ברחוב, בפארקים ציבוריים, בגני שעשועים ועוד. לעתים לא ברור האם מדובר בשטח עירוני ציבורי או בשטח פרטי, אך עורך הדין יוכל לברר את הזכויות על הקרקע במקרה כזה.

תאונות בשטח ציבורי

מה לעשות במקרה של תאונה בשטח ציבורי?

  • לפנות לטיפול רפואי בהקדם, הן לשם הטיפול עצמו והן לצורך תיעוד המקרה בכתובים.
  • לצלם את מקום התאונה. אם הדבר אינו אפשרי באותו רגע, אז בהקדם האפשרי. ישנה חשיבות גבוהה לצילום בסמוך לאירוע, על מנת להוכיח את הרשלנות של העירייה או של הגורם האחראי – כגון מרצפות חסרות במדרכה במקרה של תאונת מדרכה, מפגע בגן שעשועים, בור ביוב פתוח ברחוב במקרי נפילה וכדומה.
  • לרשום פרטי עדים לאירוע – עדות של אדם נוסף מלבד הנפגע בעצמו יכולה לחזק מאוד את הוכחת האחריות של העירייה או הגוף הנתבע.
  • לשמור קבלות על הוצאות (טיפולים, נסיעות וכדומה). לאחר מכן ניתן לדרוש פיצוי בגין הוצאות אלו.

מה לא לעשות במקרה של תאונה מסוג זה?

אין לשוחח עם נציגי העירייה או גוף אחר לפני התייעצות עם עורך דין, ובוודאי שלא לחתום על דבר. מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בנושא של תאונות בשטח ציבורי בפרט, ונזקי גוף בכלל, מוקדם ככל האפשר.

שאלות נפוצות בנושא תאונות בשטח ציבורי:

בעיקרון האחריות לפיצוי היא של הרשות הציבורית: עירייה, מועצה מקומית, מועצה אזורית וכדומה. ניתן גם לתבוע את הקבלן שביצע עבודות במקום, כאשר זהותו ידועה.

כן. על מנת לקבל פיצוי, יש להוכיח רשלנות של בעל הקרקע/הקבלן, כלומר להצביע על אחריותו לתאונה. ככל שהאחריות גדולה יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. חשוב לדעת שלא כל נפילה ברחוב או תאונת מדרכה מזכה בפיצוי, ויש להוכיח שמדובר במפגע אשר קיומו אכן מצדיק פיצוי.

משום שעורך הדין מיומן יותר במשא ומתן מול הגופים המעורבים וחברות הביטוח שלהם, מכיר את החוק ואת פסקי הדין בנושא, וסביר להניח שישיג פיצוי גבוה יותר באופן משמעותי.

חברות למימוש זכויות רפואיות אינן מורשות ואינן מקצועיות מספיק, בכדי להעניק ייעוץ משפטי בנושא. הן יכולות לסייע במילוי טפסים, אך רק עורך דין יוכל לכוון את הנפגע ולייעץ לו כיצד עליו לפעול באופן הנכון והמקצועי ביותר. כמו כן, רק עורך דין רשאי לייצג נפגע בדיונים משפטיים, לרבות בבית המשפט.

שכר הטרחה שגובה עורך דין לתאונות בשטח ציבורי נקבע בכל מקרה לגופו ובהתאם לנסיבותיו. על פי רוב, נהוג לסכם על שכר טרחה לפי אחוזים מתוך הפיצוי הסופי בתיק (לא כולל ערעור ולא כולל הוצאות, אם ישנן).

עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
רוצים להתייעץ איתנו? אנחנו כאן עבורכם
אריה גורדז'י
קרא עוד
עובד מהירה, יעילה השקיפות מלאה. ממליץ מאוד אפילו על תיקים קטנים מטפל בהם בצורה טובה ביותר!
meir arzoun
קרא עוד
אבי אנושי מקצועי ורציני ממליץ מאוד.
M L
קרא עוד
עורך הדין הטוב ביותר שאני מכיר
Salman A.amrah
קרא עוד
עו"ד רסיוק אפשר לסמוך עליו כן ירבו כמותו
הקודם
הבא
דילוג לתוכן